سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

پایگاه صالحات - حجت الاسلام فقیهی اصفهانی از اساتید حوزه ی علمیه ی قم

آیت الله وحید خراسانی در مورد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیشنهاداتی داشتند . یکی از پیشنهاد ها تعطیلی رسمی فاطمیه دوم بود که این انجام شد و پیشنهاد دیگری هم داشتند .

آیت الله خامنه ای به آقا پیام داده بودند که دیگر این پیشنهاد ممکن نیست . حاج آقا شب زنده دار ، استاد بزرگ ما می فرمودند که من آن جا بودم و خودم این را شنیدم که وقتی به آیت الله وحید خراسانی این خبر را دادند و گفتند که آقا فرمودند این کار شدنی نیست ،

آیت الله وحید خراسانی فرمودند : "آیت الله خامنه ای همه حرف هایشان درست است و این که می گویند شدنی نیست ، حتماً شدنی نیست " . یعنی این جور آقا را مورد تأیید قرار دادند که حضرت آیت الله خامنه ای همه حرف های ایشان درست است .

مورد دیگری که باز مستند است ، از عزیزانی که در دفتر آیت الله وحید خراسانی رفت و آمد دارند ، این است که : موقعی که ریاست قوه قضاییه به حاج آقای لاریجانی پیشنهاد شده بود ، ایشان با آیت الله وحید خراسانی مطرح کردند - چون ایشان داماد آیت الله وحید خراسانی  هستند –

آیت الله وحید خراسانی فرموده بودند که : " شما بروید برای این ریاست قوه قضاییه " و تعبیر کرده بودند که " این سید تنها است ،  اگر شما او را کمک نکنی ، چه کسی او را کمک کند ؟ " .
خوب این حاکی از ارادت آیت الله وحید خراسانی نسبت به آقا است .

باز مورد دیگر این است که آقازاده آیت الله خامنه ای ، حاج آقا مجتبی که ما بالاخره گاهی در درس آیت الله وحید خراسانی با ایشان ارتباطی و گاهی به مناسبتی ارتباطی داشتیم ، ایشان خودشان گفتند :

من در هواپیما نشسته بودم ، داشتم می رفتم مشهد ، آیت الله وحید خراسانی هم در هواپیما بودند و نزدیک هم بودیم . یک وقت آقا روی خود را کردند به من و از روی قیافه فرمودند : " شما آقازاده فلانی هستی ؟ "

گفتم : بله .

آقافرمودند : " درس ما بیایید " ،

و از آن وقت به بعد آقازاده آیت الله خامنه ای درس آیت الله وحید خراسانی را می آمدند . خوب این باز علامت علاقه آیت الله وحید خراسانی به آقاست که روی می کنند به فرزند آقا و می گویند به درس ما بیایید . خوب دو تا آقازاده آیت الله خامنه ای سال های سال است که به درس آیت الله وحید خراسانی  می رفتند . هم آن حاج آقا مصطفی و هم حاج آقا مجتبی ، هر دو تای ایشان .

خوب یک مورد دیگرکه این را یکی از رفقا نقل کرد . یکی از رفقای ما شیخی بود به نام  آقا بهاء الدینی . ایشان شیخ خوبی بود ، یک ماه رمضان ما با هم  بیرجند تبلیغ بودیم - در دانشگاه بیرجند - و ایشان نقل کرد که یکی از طلبه ها رفته بود پیش آیت الله وحید خراسانی ، و خیلی از اوضاع و احوال مشکلات مملکت و گرفتاری هایی که هست صحبت کرده بود و بعد خلاصه اظهار ناراحتی کرده بود که چه اوضاعی است و چه کار باید کرد و مثلاً ، ببیند آقا چه عکس العملی نشان می دهند .

آقا فرموده بودند که : " خوب تو حالا می گویی این اوضاع هست و این ها ، حالا ما خبر داریم . باید چه کار کرد ؟ " .

گفته بود : بالاخره شما حالا به داد برسید و از این صحبت ها .

آیت الله وحید خراسانی فرموده بودند که : " برای رهبری این جامعه و کسی که این اوضاع را بتواند خلاصه سرپرستی کند ، من می توانم ؟ "

آن شیخ یک فکری کرده بود و گفته بود : نه ، شما نمی توانید .

گفته بودند که : " خوب چه کسی می تواند ، این برنامه ها را رهبری کند و تدبیر کند و این ها ؟ "

گفته بودند : نمی دانم .

خود آیت الله وحید خراسانی فرموده بودند : " چه کسی بهتر از این آقا که بتواند این اوضاع را جمع و جور کند و این اوضاع را رهبری کند ؟ " .

تعبیر آقا این بوده که خلاصه من و امثال من نمی توانیم و چه کسی بهتر از این آقا .

یک مورد هم از مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزیi

وقتی که حضرت آیت الله العظمی تبریزی (ره) ، مریض بودند و در بیمارستان در تهران به سر می بردند ، آقا آمدند خدمت آیت الله تبریزی برای عیادت .

مرحوم آیت الله تبریزی با کمال بیماری که داشتند ، نشستند روی تخت ، دستشان را روی سینه قراردادند مقابل آیت الله خامنه ای . با این که سن آیت الله تبریزی خیلی بیشتر بود ولی عکس ایشان الان هست ، که این عکس خیلی مهم است و موجود است که دستشان را برای احترام با آن حالت مریضی بر سینه قرار دادند ، در مقابل آیت الله خامنه ای و تبسمی کردند از دیدن ایشان ، پیدا بود خیلی خشنود بودند .

والسلام


نوشته شده توسط : م-ب

لبیک ها [ لبیک]