سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

حجت الاسلام "علیرضا پناهیان" شنبه شب در اولین جلسه از سلسله نشست های بصیرت با موضوع " خبرگان و انتظارات مردم "در مسجد اهل بیت(ع) قم خاطرنشان کرد: در 10 سال اول انقلاب تلاشهایی برای تضعیف رهبری صورت ولی حوادث مختلف از جمله جنگ تحمیلی به خوبی کارآمدی ولایت را نشان دادو امروز علما باید با وارد شدن در صحنه، برای تقویت ولایت تلاش کنند
پناهیان تصریح کرد: نخبگان جامعه باید برای تقویت جریان نظام ولایی و شخص ولایت فقیه از هیچ اقدامی فروگذار نکنند، شعار کافی نیست بلکه باید در عمل ولایت پذیری نخبگان اثبات شود.
وی ادامه داد: هر کدام از نخبگان جامعه باید بگویند چه سهمی در تقویت ولایت داشته اند و در این زمینه چه کارهایی را انجام داده اند.
پناهیان خاطرنشان کرد: چیزی که امروز نیاز داریم تقویت رهبری جهان اسلام در کشور اسلامی ایران است، اگر کسی امروز رهبری جامعه اسلامی ایران را تضعیف کند رهبر جهان اسلام را تضعیف کرده است.
استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: ما به یک قیام ملی و نهضت جهانی برای تقویت پایه های ولایت نیاز داریم، اگر کسی بخواهد به قیام مردم منطقه کمک کند باید پایه های ولایت را تقویت نماید.
پناهیان با اشاره به اجلاس آینده مجلس خبرگان رهبری گفت: جهانیان به جلسات مجلس خبرگان رهبری چشم دوخته اند .
پناهیان همچنین گفت: باید در کشور تهدیدات به فرصت تبدیل شود، همه مسوولان نظام اعم از اعضای خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای دولت در برابر این سوال تاریخی قرار می گیرند که برای تقویت ولایت چه کار کرده اند؟
وی ادامه داد: تقویت ولایت فقیه باعث صلابت سیاسی نظام اسلامی و جهان اسلام خواهد شد، انقلاب امروز در مسیر عزت و پیشرفت در حرکت است هرکس از قافله انقلاب عقب بیفتد نمی تواند سر خود را در برابر این ملت بلند کند.
پناهیان یادآورشد: ما در تقویت ولایت نباید دچار محاسبات اشتباه شویم، حمایت از ولایت نباید تندروی و یا افراطی تلقی شود.
وی ادامه داد: نباید کسی جرات حرکتی خلاف جریان ولایت را در ذهن خود خطور دهد، امروز کسی که سخنانی غیر از سخنان رهبری و مشی غیر از مشی رهبری داشته باشد به اعتقاد ما در بستری از نادانی قرار داد و از کمترین درایت سیاسی نیز برخورد دار نیست.
پناهیان ، در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت منطقه گفت: آمریکا در برابر موج اسلام خواهی و استکبار ستیزی توان مقابله ندارد لذا در آینده نزدیک سعی خواهد کرد قیام های مردم را از طریق آشوب از مسیر اصلی خود دور کند.
وی ادامه داد: آنها در آینده دورتر نیز به دلیل اینکه در برابر حرکت اسلام خواهی نمی توانند مقابله کنند دست به ترفندهای جدیدتری خواهند زد از جمله اینکه خود آنها حرکت های اسلام خواهی را در منطقه شکل می دهند.
پناهیان خاطرنشان کرد: اگر انها چنین کاری را انجام دهند به صورت فرامنطقه ای اقدام خواهند کرد، ابتدا از کنار فلسطین اشغالی حرکت خود را آغاز و برای اینکه خاورمیانه را به هم بزنند مرز کشورهای مختلف را نیز به هم می ریزند.
وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی بیفتد که پیش بینی می کنیم خواهد افتاد شبه ظهور سفیانی است . سوفیانی ابتدا شعار اسلام خواهی و ضد استکباری می دهد ولی در پنهان با آنها به توافق می رسد و در نهایت مرزهای کشورها را به هم می ریزد.


نوشته شده توسط : م-ب

لبیک ها [ لبیک]