سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

تاکید رهبر انقلاب بر همبستگی روزافزون مردم و خواص با دولت

همبستگی روزافزون مردم و خواص با قوای سه‌گانه به ویژه قوه مجریه دومین نکته مورد تأکید رهبری معظم انقلاب بود.
به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از استقبال با شکوه مردمی و زیارت حضرت معصومه (س) در اجتماع عظیم مردم در میدان آستانه شهر قم حضور یافتند و به ابراز احساسات گرم و صمیمانه آنان پاسخ گفتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، قم را شهر "علم و جهاد و بصیرت" خواندند و با اشاره به شکل‌گیری این شهر براساس حرکت جهادی توأم با بصیرت، افزودند: قم همچنانکه در طول تاریخ خود، پایگاه عظیم معارف اهل بیت علیهم السلام بوده است در دوران معاصر هم، به عنوان سرچشمه برترین معارف اسلامی و الهی، شرق و غرب دنیای اسلامی را از برکات "مجاهدت و بصیرت" علمای بزرگ خود بهره‌مند کرده است.
ایشان با یادآوری نقش حقیقتاً ماندگار مردم قم در مقطع حساس تاریخ معاصر ایران یعنی عاشورای سال 42 و قیام 15 خرداد افزودند: قمی‌ها در آن مقطع مهم، با حمایت امام خمینی(ره)، نهضت روحانیت را در جامعه جاری کردند همچنانکه در سال 56 نیز با بصیرت و هوشیاری، عمق توطئه پیچیده رژیم ستمشاهی را در اهانت به امام بزرگوار درک کردند و با نثار خون جوانان خود، پیشتاز گسترش نهضت اسلامی شدند و این شهر را به خاستگاه انقلاب بزرگ اسلامی تبدیل کردند.

رهبر انقلاب اسلامی، مردم قم را مردمی با اخلاص، صادق، پرصفا و برخوردار از بصیرتی مثال زدنی دانستند و افزودند: اگر بیداری مردم قم نبود طرحهای خطرناک دشمنان برای این شهر مهم، ناکام نمی‌ماند.
مردم قم، قدر حوزه و روحانیت را می‌دانند
حضرت آیت الله خامنه‌ای شهر مقدس قم را در پرتو بیداری مردم و وجود حوزه پربرکت علمیه این شهر، پایگاه بصیرت و جهاد نامیدند و خاطرنشان کردند: مردم قم قدر حوزه و روحانیت را می‌دانند و در تمامی 32 سال اخیر، حضور پربرکت خود را در میدان‌های دفاع از اسلام و انقلاب نشان داده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حضور مراجع بزرگ و پربصیرت حوزه علمیه قم از زمان مرحوم آیت الله حائری تا دوران مرحوم آیت الله بروجردی و نیز مراجع بزرگ دوران اخیر از جمله آیات عظام گلپایگانی – اراکی، مرعشی و بهجت افزودند: امروز هم بحمدالله مراجع بزرگ و فضلای برجسته‌ای در حوزه علمیه قم وجود دارند که این حوزه را مایه برکت و مظهر مجاهدت ساخته‌اند.
ایشان، شکل گیری انقلاب اسلامی از مذهبی‌ترین شهر کشور یعنی قم و نیز رهبری امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه و عالم عظیم الشأن را اثبات دینی بودن ماهیت و ذات انقلاب ملت ایران دانستند و افزودند: دشمنان انقلاب نیز با درک تأثیر دینی بودن انقلاب ایران، همه تلاش خود را برای ضربه زدن به این ماهیت سعادت بخش به کار گرفته‌اند.
حضرت آیت الله خامنه ای ضربه زدن به "دین" و"«وفاداری مردم" را دو هدف اصلی زورگویان جهانی دانستند و خاطرنشان کردند: اگر عنصر دین نبود، ممکن بود مسئولان انقلاب با گرفتن برخی امتیازات، در مقابل دشمن کوتاه بیایند اما دین اسلام اجازه تسلیم در برابر ظالم را نمی‌دهد و عدالت و آزادی و معنویت و پیشرفت را به همراه می‌آورد، به همین علت، مسئولان نظام تاکنون در مقابل استکبار کوتاه نیامده‌اند و از این به بعد نیز، به برکت دین، به مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب ادامه خواهند داد.
متزلزل کردن وفاداری مردم به نظام اسلامی؛ هدف توطئه‌های دشمنان
ایشان، با اشاره به توطئه‌های گوناگون جبهه استبداد بین الملل برای تضعیف و انکار حقایق دینی، افزودند: ماجرای سلمان رشدی، برخی فیلم‌های ضددینی غربی، کاریکاتورهای موهن و قرآن سوزی از جمله تلاش‌های ناکام دشمنان دین اسلام است، ضمن اینکه در داخل کشور هم، دنباله روهای آنان با اشاعه بی‌بند و باری، اباحی‌گری، عرفان‌های کاذب و حرکات مشابه درصدد سست کردن عقاید دینی مردم به ویژه نسل جوان هستند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در همین زمینه، اتکاء و تقویت نیروهای خود، ‌افزایش روزافزون بصیرت و اطمینان به وعده‌های الهی را "درس بزرگ امام راحل عظیم الشأن برای ملت ایران" دانستند و خاطرنشان کردند: امام به ما آموخت که اگر مؤمنانه ایستادگی و تدبیر کنید نصرت الهی، حتماً نصیب شما خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی، متزلزل کردن وفاداری مردم به نظام اسلامی را دومین هدف توطئه‌های دشمنان برشمردند و افزودند: علاوه بر عنصر دین، حضور و حمایت مستحکم مردم، پشتوانه ایستادگی مسئولان نظام اسلام است و دشمن نیز به همین علت، وفاداری مردم را نشانه رفته است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، شایعه‌پراکنی برای مأیوس کردن مردم، ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان به ویژه رؤسای قوا، بزرگ‌نمایی ضعف‌های کشور، و نادیده گرفتن پیشرفت‌ها و اقدامات انجام شده را از جمله روش‌های مخالفان نظام اسلامی برای ضربه زدن به اعتماد و وفاداری مردم دانستند.
ایشان تأکید کردند: همچنانکه در 32 سال اخیر همه سرمایه‌گذاری‌ها، طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان برای ضربه به دین و متزلزل کردن وفاداری مردم به شکست قطعی منجر شده است از این پس نیز، این گونه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات،‌هیچ نتیجه‌ای برای دشمنان ملت و نظام، به دنبال نخواهد آورد.
فتنه 88 کشور را در برابر میکروب‌های سیاسی واکسینه کرد
رهبر انقلاب اسلامی،‌ عکس‌العمل سرشار از بصیرت و سریع مردم در مقابل فتنه عاشورای سال گذشته را نمونه‌ای از ناکامی‌های مستمر توطئه‌گران خواندند و خاطرنشان کردند: این واقعیات نشان می‌دهد که احساسات دینی مردم و معرفت و وفاداری آنان روز به روز عمیق‌تر شده است.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور 40 میلیونی ملت در انتخابات سال گذشته ریاست‌جمهوری را رفراندومی ملی در ابراز وفاداری و اعتماد به نظام اسلامی خواندند و افزودند: دشمن عصبانی، سعی کرد با فتنه‌گری، آثار آن حضور ملی را خنثی کند اما مردم در مقابل فتنه نیز ایستادند و دشمن بار دیگر ناکام شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای پایداری و هوشیاری مردم در مقابل فتنه 88 را موجب واکسینه شدن کشور و مردم در مقابل میکروب‌های سیاسی و اجتماعی خواندند و تأکید کردند: فتنه پس از انتخابات، برخلاف انتظار دشمن، بصیرت ملت ایران را بیشتر کرده است.
ملتی که دشواری‌های دهه 60 را تحمل کرده، از تحریم می‌ترسانند!
رهبر انقلاب اسلامی در تشریح تاکتیک‌های جبهه استکبار به ترویج "اسلام منهای روحانیت" اشاره کردند و افزودند: آنها تأثیر شگرف روحانیت را در حرکات مردم و بیداری ملت درک کرده‌اند به همین علت به دنبال ترویج اسلام منهای روحانیت هستند که باید هوشیارانه با این جهت‌گیری دشمنان مقابله کرد. ایشان ترویج جدایی دین از سیاست و "اسلام منهای سیاست" را از دیگر تاکتیک‌های استکبار خواندند و افزودند: نقشه راه و طرح کلی دشمن برای مقابله با نظام اسلامی، می‌تواند برای ما نیز یک نقشه راه ترسیم کند به گونه‌ای که هر مسئله‌ای که آماج حملات آنهاست باید مورد تأکید و تکیه ما قرار گیرد.
ایشان همچنین با اشاره به تشدید تحریم‌های ایران افزودند: ملت و کشور ایران از اولین سال‌های انقلاب مورد تحریم بوده‌اند و راه مقابله با آن را بلدند به همین علت، تحریم‌های اخیر نیز که با هدف تشدید فشار برروی مردم و جدا کردن آنها از نظام اسلامی طراحی شده بود، ‌همچنانکه مسئولان و مردم می‌گفتند و عملاً نیز ثابت شد نتوانست اثر قابل توجهی بر زندگی مردم بر جای بگذارد.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه تأکید کردند: ملتی که دهه 60 را با آن دشواری‌ها و کمبودها تحمل کرده است، امروز در پرتو پیشرفت‌های عظیم، به آینده خود امید و اعتماد بیشتری دارد و به همین علت در مقابله با توطئه‌گران می‌ایستد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنان خود چند نکته اساسی را به عنوان ضروریات رفتار مردم و مسئولان مورد تأکید قرار دادند.
وحدت کلمه؛ کاملا جدی و بدون ظاهرسازی
حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: خواص و عوام باید وحدت ملی را کاملاً جدی بگیرند البته صرف حرف زدن از وحدت کافی نیست چرا که وحدت ملی شاخص‌هایی دارد که باید به آن پایبند بود.
همبستگی روزافزون "مردم و خواص" با قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه دومین نکته مورد تأکید رهبری نظام بود.
تقویت ایمان دینی – تأمین نیازهای فکری جوانان و پاسخهای به روز به شبهات و سؤالات آنان، نکته اساسی دیگری بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای روحانیت و حوزه‌های علمیه را به آن توصیه مؤکد کردند.
تلاش روحانیان، روشنفکران و افراد آگاه برای معرفی "درست و شایسته روحانیت"، تلاش جوانان برای افزایش بصیرت و دشمن شناسی، ضرورت شتاب بیشتر حرکت خوب علمی کشور و اهتمام به رفع عوامل نارضایتی و حل مشکلات مردم از دیگر نکات اساسی سخنان رهبر انقلاب اسلامی بود.
ایشان در موضوع حل مشکلات مردم به مشکلات معیشتی، بیکاری، سامانه‌های اداری – منصوبان دستگاه‌ها به خصوص منصوبان سطوح بالای دستگاه‌ها و ضرورت هم‌افزایی و هماهنگی سازمان‌ها اشاره کردند و افزودند: دستگاه‌هایی مانند شهرداری‌ها و نیروی انتظامی که ارتباط مستقیمی با مردم دارند می‌توانند با اقدامات خود مشکلات مردم را حل و یا برعکس نارضایتی ایجاد کنند، بنابراین باید کاملاً به عملکرد خود، دقت و توجه داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود، با تشریح نگاه و حساسیت ویژه بین الملل به شهر قم افزودند: وجود بزرگترین و پرعظمت‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام و قطب‌های زیارتی و معنوی از جمله ظرفیت‌های ملی و بین المللی قم است.
ایشان در پایان با اشاره به مشکلات و عقب‌ماندگی‌های شهر قم خاطرنشان کردند: پس از انقلاب از جمله در سال‌های اخیر کارهای فراوانی برای حل این مشکلات انجام شده است اما مشکلاتی نظیر آب شرب مردم قم هنوز به طور کامل حل نشده ضمن اینکه در زمینه‌های کشاورزی و صنایع دستی نیز مردم قم مشکلاتی دارند که باید با جدیت و کار مضاعف روند حل آنها شتاب محسوسی بگیرد

 


نوشته شده توسط : م-ب

لبیک ها [ لبیک]