سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت:‌ آیت‌الله‌العظمی بهاءالدینی مقام معظم رهبری را «ودیعة‌الله» می‌دانستند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شامگاه پنج‌شنبه در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در سخنانی با بیان اینکه کسی که نگران عاقبت به خیری باشد از آسیب‌های دینداری مصون می‌ماند، غرور و یأس را از آسیب‌های دینداری برشمرد و گفت: ابلیس مدام در تلاش است که انسان‌ها را یا مایوس کرده و یا دچار غرور کند.

 

 

*آیت‌الله‌العظمی بهاءالدینی مقام معظم رهبری را «ودیعة‌الله» می‌دانستند
پناهیان با بیان اینکه باید قدر علما و مراجع بزرگواری را دانست که امتحانات خود را به خوبی پس دادند، به خاطره‌ای از عیادت مقام معظم رهبری از آیت‌الله بهاء‌الدینی از علمای بزرگ از زبان داماد این عالم ربانی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله بهاءالدینی از این دیدار بسیار به وجد آمدند و به مقام معظم رهبری با عنوان «السلام علیک یا ودیعة‌الله» سلام دادند این در حالی بود که مقام معظم رهبری از نظر سنی جای پسر آیت‌الله بهاءالدینی به حساب می‌آمدند.
وی در ادامه با اشاره به سرنوشت برخی از افراد عابد که در رکاب ائمه بودند اما به سوء عاقبت گرفتار شدند، اظهار داشت: شب قدر، شب ترسیدن از عاقبت به خیری و شب ترسیدن از فتنه‌های آخرالزمان است.
این استاد حوزه و دانشگاه عاقبت را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: امشب خدا انسان‌های گنهکار و آدم‌های خوب‌ را در یک صف به درگاه خویش می‌کشاند.

وی با بیان اینکه اگر ولی خدا کسی را بخشید خدا هم او را می‌بخشد، بیان داشت: امشب که شب امام عصر (عج) است باید از آن حضرت که ولی خداست بخواهیم تا شفاعت ما را در درگاه الهی بکند.
پناهیان تفاوت بین آدم‌ها را از اسرار عاقبت به خیری ذکر کرد و ادامه داد: آدم‌های خوب نباید خود را با بد‌ها مقایسه کنند زیرا خدا استعدادی در او قرار داده است که بیشتر نیز از او انتظار دارد.
وی افزود: یکی از دلایلی که آدم‌های به ظاهر خوب، به مرور بد می‌شوند این است که برای خوب‌تر شدن تلاش نکردند و خدا آنها را مجازات می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خدا به هر کسی امکانات درونی و بیرونی خوب بدهد بیشتر نیز از او انتظار دارد، خاطرنشان کرد: بندگان خوب خدا اگر گنهکاران را دیدند نباید مغرور شوند و خود را با آنها مقایسه کنند شاید خدا درایتی که در بندگان خوب قرار داده است به دیگران نداده باشد.
وی تصریح کرد: انسان‌های بد نیز نباید خود را با خوب‌ها مقایسه کنند و ناامید شوند شاید آنها نیز با یک بخشش کریمانه پروردگار راه 100 ساله را یک شبه طی کنند.

* انتظار خداوند از انسان‌های به اندازه ظرفیت‌های آنهاست
پناهیان تاکید کرد: خداوند با توجه به ظرفیت‌هایی که در انسان‌ها قرار داده است انتظاراتی هم که از آنها دارد، متفاوت است.
وی اظهار داشت: کسانی که خداوند به آنها استعداد و ظرفیت داده ولی از آن استفاده نمی‌کنند و وظایف خود را انجام نمی‌دهند، ترس از عاقبت به خیریشان بالاست.
استاد حوزه و دانشگاه یکی دیگر اسرار عاقبت به خیری را کمال عنوان کرد و اظهار داشت: کمال انسان مستمر و بی‌نهایت است به همین دلیل انسان باید همواره به دنبال رشد باشد.
وی با بیان اینکه دین ما دین بالنده‌ای است،‌ خاطرنشان کرد: کسی که به دنبال رشد نیست باید در خود بازنگری کند.

پناهیان با تاکید بر تلاش برای رسیدن به قله‌های معنویت خاطرنشان کرد: با ظهور امام زمان (عج) مناجات‌ها و عبادت‌ها آغاز می‌شود و معنویت در آن زمان است که به اوج می‌رسد.
وی با بیان اینکه نباید به دین نگاه حداقلی داشته باشیم، اظهار داشت: دین و معنویت برای این نیست که انسان تنها از ظلم و دروغ پرهیز کند بلکه شرافت دین بالاتر از این‌هاست.

*دین برای رسیدن به قله‌های رفیع معنویت آمده است
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دین نیامده که مانع شود که بچه‌ها معتاد نشوند بلکه دین برای تربیت سربازان مهدی (عج)، فاطمه (س) و رسیدن به قله‌های رفیع معنویت آمده است.
وی با بیان اینکه چهار مرتبه در قرآن به هدف خلقت انسان در دنیا اشاره شده است، اظهار داشت: بنابراین آیات، خداوند به انسان حیات داده است تا ببیند کدام بهتر عمل می‌کنند یعنی ما در میدان مسابقه‌ای هستیم که باید تلاش کنیم به بهترین نحو وارد بهشت شویم.
پناهیان بیان این سؤال که اگر ما آفریده شدیم برای فتح قله‌‌های معنویت چرا اولیای خدا از دوزخ به خدا پناه می‌برند، خاطرنشان کرد: سخن گفتن از دوزخ ادب عبادت است، به همین دلیل بنده مودب پروردگار هنگام مناجات از ذکر دوزخ آغاز می‌کند.

وی در ادامه تقوا و عقل را از راه‌های عاقبت به خیری عنوان کرد و گفت: بنا به فرموده امام صادق (ع) «عاقل کسی نیست که خیر و شر را تشخیص بدهد بلکه عاقل کسی است که بین دو خیر بهتر و بین دو شر بدتر را تشخیص دهد».
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی خاطرنشان کرد: پرهیز از خرج نعمت‌های الهی در معصیت و پرهیز از غرور نیز از راه‌هایی است که موجب عاقبت به خیری انسان می‌شود.

* دشمنی با دوستان اهل بیت (ع) بیچارگی به دنبال دارد
وی محب اهل بیت (ع) بودن را نیز یکی از راه‌های عاقبت به خیری دانست و در عین حال گفت: عاقبت به خیری تنها به دوست داشتن اهل بیت (ع) نیست بلکه باید دوستان اهل بیت (ع) را دوست داشته باشیم.
پناهیان با بیان اینکه دشمنی با دوستان اهل بیت (ع) بیچارگی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید «هرکس می‌خواهد ببیند در دلش محبت ما وجود دارد، ببیند آیا دوستان ما را دوست دارد و با دشمنان ما دشمن است».

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) در خصوص فتنه‌های آخرالزمان مبنی بر اینکه در فتنه‌های آخرالزمان خطر برخی از محبان اهل بیت (ع) از دجال برای شیعیان بدتر و گمراه‌کننده‌تر است، خاطرنشان کرد: گروهی ادعای محبت اهل بیت (ع) را دارند اما با دوستان اهل بیت (ع) دشمنی می‌کنند و با دشمنان اهل بیت (ع) دوستی می‌کنند.
استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «هر موقع دشمن ما را تایید کرد ما خراب شدیم» اظهار داشت: هرکس که حرکتی، بیانیه‌ای و مصاحبه‌ای انجام دهد که دشمنان به ویژه صهیونیست‌ها از او خوشحال شوند، عاقبت به خیر نمی‌شود.
وی تاکید کرد: کسی که بغض دشمنان اهل بیت (ع) را در سینه نداشته باشد به شر نزدیک می‌شود و عاقبت به خیر نمی‌شود.

*شرکت در راهپیمایی روز قدس فرقی با عبادت در شب قدر ندارد
پناهیان در ادامه با بیان اینکه روز قدس روز عبادت و معنویت است، خاطرنشان کرد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس فرقی با اشک، آه، ندبه و توسل شب قدر دارد.
وی تصریح کرد: چه کسی می‌تواند شب قدر برای علی (ع) ناله بزند اما امروز دردهای دل امیرالمومنین (ع) را نشنیده بگیرد و فریاد بر سر صهیونیسم نکشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برای تکمیل عبادت باید علیه دشمنان فریاد زد، خاطرنشان کرد: هرکس ذره‌ای محبت دشمنان در دل داشته باشد و با دشمن بشریت دشمنی نداشته باشد محال است که عاقبت به خیر شود.
وی روز قدر را ملحق به شب قدر دانست و با بیان اینکه اعمال روز قدر نیز ثواب‌های زیادی دارد، اظهار داشت: در روز قدس که روز قدر است، بر سر صهیونیست و دشمنان اهل بیت (ع) فریاد می‌زنیم.
پناهیان جریان شوم وهابیت را خارج از مجموعه اسلامی و مورد حمایت صهیونیست دانست و گفت: صهیونسیت با دستان شوم وهابیت علیه اهل بیت (ع) و دوستان اهل بیت (ع) اقدام می‌کنند و به شیعه‌کشی و حتی سنی کشی می‌پردازند.


نوشته شده توسط : م-ب

لبیک ها [ لبیک]